Informații utile

Dacă ai fost implicat într-un accident auto și ai suferit pagube din vina altui șofer, atunci ești îndreptățit să primești despăgubiri, prin intermediul asigurării RCA.

Șoferul vinovat de producerea accidentului este obligat să-ți furnizeze următoarele informații: numele, prenumele și adresa de reședință a proprietarului autovehiculului, denumirea și sediul asiguratorului, precum și numărul și seria poliței RCA, numărul de înmatriculare al autoturismului.

De regulă, păgubitul primește o copie dupa asigurarea RCA, unde sunt înscrise toate aceste informații.

Dacă în urma accidentului s-au produs doar pagube materiale, fără vătămări corporale, nu au fost avariate și alte vehicule/clădiri/bunuri și în accident au fost implicate doar 2 autovehicule, nu este obligatoriu ca incidentul să fie raportat la poliție și se poate aplica procedura de constatare amiabilă.

În restul cazurilor, evenimentul trebuie raportat la secția de poliție, în maximum 24 de ore de la producerea accidentului. În urma declarațiilor date de fiecare parte implicată, procesul verbal eliberat de poliție va stabili partea vinovată și va emite autorizația de reparație.

Ulterior, partea păgubită trebuie să se adreseze asiguratorului care a emis polița RCA și va depune următoarele documente la unul din birourile de daune ale acestuia:

  • cererea de despăgubire (formularul este obținut de la asigurator)
  • procesul verbal eliberat de poliție și autorizația de reparație sau formularul de constatare amiabilă
  • copii dupa actele autoturismului avariat (certificat de înmatriculare, polița RCA)
  • permisul de conducere, actul de identitate al conducătorului auto
  • procura notarială de la proprietarul persoană fizică în cazul în care autovehiculul nu-ți aparține sau împuternicire de la proprietarul persoană juridică

În cazul în care ați avut o daună auto (în mers sau staționare) este necesar să vă notați următoarele date despre accident sau daună:

  • Data, ora și locul exact de producere a accidentului, inclusiv repere și localizări – km. în dreptul căruia s-a petrecut accidentul;
  • Direcția de mers a autovehiculului condus de dvs. și direcția de mers a celuilalt / celorlalte autovehicule implicate în accident;
  • Numerele de înmatriculare ale vehiculelor implicate în accident;
  • Numele conducătorilor auto implicați în accident, precum și numele altor persoane care au asistat la eveniment (martori);
  • Seria și tichetul RCA emise pentru autovehiculul care se face vinovat de producerea accidentului.

 

Ai dreptul să îți alegi singur service-ul în care îți vei repara mașina!

Compania de asigurări nu-ți poate impune service-ul unde să repari mașina. Cel mult, ți se poate recomanda unul cu decontare directă, pentru a micșora timpul în care îți vei recupera mașina după reparație, nemaifiind nevoie să aștepți ca asigurătorul să facă plata către service.

Producerea unui eveniment asigurat printr-o poliță de tip RCA / CASCO trebuie anunțată către centrul de daune astfel:

  • în cel mult 24 de ore de la constatare, în caz de furt al autovehiculului 
  • în cel mult 3 zile lucrătoare, în cazul celorlalte riscuri, cu excepția vătămărilor corporale
  • în cel mult 15 zile lucrătoare, în cazul producerii unui accident soldat cu vătămări corporale.
Conform legislației în vigoare, autoturismul avariat se poate repara în orice unitate autorizată RAR aleasă de către păgubitul RCA. Asiguratorul RCA nu poate impune service-ul în care să vă fie efectuată reparația. Acest drept fundamental al consumatorului este precizat în legea RCA.
 
Conform art. 6 alin 8 din Legea nr. 132/2017, vă puteți adresa pentru efectuarea reparației oricărei unități reparatoare de automobile care funcționează în condițiile legii, fără nicio restricție sau constrângere din partea asiguratorului RCA sau a unității reparatoare auto, care ar putea să vă influențeze opțiunea.
 
După ce ați ales service-ul unde doriți să vă reparați autoturismul, un consultant îți va oferi suport și asistență la constatarea daunei.
 

Dacă alegi să vii la noi, beneficiezi de: decontare directă, reparație autoturism și mașină la schimb, totul într-un singur loc.

Sună și programează-te chiar acum.

Un accident ușor, în care 2 autoturisme s-au tamponat fără să existe alte pagube, se poate soluționa simplu, pe cale amiabilă.
Dacă ai fost implicat într-un accident ușor, un consultant daune te va ajuta cu toate informațiile necesare.
Pentru început sună la numerele de telefon afișate pe site.

Constatarea daunelor auto în urma unui accident ușor poate fi efectuată fără implicarea poliției, direct în centrul de daune autorizat. Aceasta este o soluție rapidă și eficientă, care economisește timp și stres pentru toți cei implicați.

Este bine să știi!

1. Accidentul trebuie să fie declarat în maxim 24 de ore de la producerea acestuia, în caz contrar ți se poate suspenda permisul auto.
2. Înainte să suni la biroul de accidente ușoare, este indicat să ai la îndemână actul de identitate, documentele mașinii și asigurarea RCA
3. Dacă tamponarea este minoră, încearcă să te înțelegi cu celălalt conducător auto pe cale amiabilă.
4. Dacă ai fost implicat într-un accident în care șoferul vinovat pleacă sau nu vrea să se prezinte la secția de poliție, trebuie să oferi toate detaliile pe care le-ai reținut despre respectivul autovehicul: marca și numărul mașinii, culoarea sau orice alte informații care pot fi de folos. Află cum te putem ajuta în situația în care ai fost lovit de o mașină fără RCA.

La sediul nostru beneficiezi de constatare daună și decontare directă, reparație autoturism și mașină la schimb. În plus, deschiderea dosarului se poate face chiar în ziua solicitării.

Cum se întocmește Formularul de Constatare Amiabilă?

Procedura de constatare amiabilă evită deplasarea la secția de poliție pentru a anunța producerea unui accident, astfel că permite ca reparația mașinii să se facă mai rapid.

Această procedură se aplică în următoarele condiții:

  • accidentul a cauzat doar pagube materiale, fără vătămări corporale
  • în accident au fost implicate doar 2 vehicule.

 

Formularul de Constatare amiabilă poate fi utilizat în relația cu asigurătorii fără a mai fi necesară întocmirea documentelor de constatare de către poliția rutieră, cu condiția să fie completat și semnat de către ambii conducători de vehicule implicați în accident.

formular constatare amiabilaFormularul de constatare amiabilă poate fi utilizat în România, indiferent de locul producerii accidentului, atât pe drumuri publice cât și pe drumuri nedeschise circulației publice.

Completarea formularului nu reprezintă o recunoaștere a vinovăției de către niciuna dintre părțile implicate. Aceștia doar descriu împrejurările în care s-a produs accidentul, pentru a ajuta asiguratorul să soluționeze dosarul de daună. Completarea şi semnarea formularului Constatare amiabilă de accident reprezintă descrierea unui cumul de elemente și fapte care contribuie la soluționarea dosarelor de daună, nereprezentând o recunoaștere a răspunderii conducătorilor auto.

Conducătorii celor două vehicule implicate în accident completează împreună un singur formular de Constatare Amiabilă. Formularul conține 2 pagini autocopiative, ambele având aceeași valoare juridică, împărțite în 2 coloane. Fiecare conducător auto își păstrează câte o pagină. Fiecare șofer implicat în accident trebuie să completeze una dintre coloane, cu următoarele informații:

  • data și locul producerii accidentului
  • datele de identificare ale conducătorilor auto implicați
  • datele proprietarilor vehiculelor implicate
  • datele vehiculelor implicate şi ale propriilor asigurători
  • circumstanțele producerii accidentului
  • schița accidentului

Schița accidentului în momentul producerii impactului se completează o singură dată pe formular, astfel că ambii șoferi trebuie să fie de acord cu această schiță. Dacă nu se pun de acord, singura soluție este să se deplaseze la poliție, unde fiecare va putea desena propria variantă cu privire la schița producerii accidentului.

Formularul de Constatare Amiabilă completat corect și integral trebuie depus la compania de asigurări, care va elibera documentele necesare intrării în reparație a autovehiculului. Obținerea documentului de intrare în reparație (autorizația de reparație) este obligatorie

Dosarul de daună va conține următoarele documente:

  1. Constatare amiabila sau PV poliție + autorizație de reparație.
  2. Declarațiile șoferilor implicați în accident.
  3. Foto auto avariate (vinovat + păgubit).
  4. Talon, buletin, permis, asigurare RCA, CIV auto vinovat + auto păgubit.
  5. Acord GDPR pentru prelucrarea datelor cu caracter personal atât pentru păgubit cât și pentru vinovat.
  6. Împuternicire dacă auto păgubit aparține unei persoane juridice + CI administrator firmă.
  7. Deviz de reparație pentru cuantificarea exactă a prejudiciului.
  8. Contract de rent a car + FF (dacă ai avut auto la schimb).
  9. Factura de tractare (dacă e cazul) – pentru auto nedeplasabile!
  10. Procura notarială sau mandat de reprezentare în cazul în care proprietarul auto păgubit nu este același cu șoferul sau cu persoana care se ocupă de dosarul de daună.
  11. Oferta de despăgubire scrisă din partea asiguratorului.
  12. Procesul verbal de constatare a avariilor auto păgubit!
  13. Orice alte documente utile soluționării rapide a dosarului de daună RCA.
  14. Cererea de despăgubire în care vom scrie pretențiile noastre de despăgubire în urma prejudiciului demonstrat și cuantificat în condițiile stipulate mai sus.

 

* Inspectorii de daună auto pot solicita, de la caz la caz, acte suplimentare după efectuarea constatării pentru completarea dosarului de daună.

Ce este clauza Decontare Directă?

Decontarea directă este, prin lege, un serviciu opțional de gestionare a daunelor la asiguratorul la care persoana păgubită a încheiat polița RCA. Serviciul se ofertează obligatoriu de către asigurator la încheierea sau reînnoirea poliței. Achiziționarea acestei clauze este opțională pentru asigurat.

Decontarea directă permite ca, în cazul unui accident de vehicule, persoana păgubită să primească despăgubirea de la asiguratorul la care a încheiat polița RCA.

În ce condiții este valabilă clauza Decontare Directă?

Clauza Decontare Directă este valabilă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții (conform Art. 26 alin. 1 din Legea 132/2017):

  • Accidentele auto se produc pe teritoriul României
  • Vehiculele implicate în accident sunt înmatriculate sau înregistrate în România
  • Prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor
  • Ambele vehicule implicate în accidentul auto au asigurare RCA valabilă la data evenimentului
  • Prejudiciile exclud vătămările corporale.

Ce nu acoperă clauza Decontare Directă?

Decontarea Directă nu se aplică în următoarele situații:

  • Accidentele auto se produc în afara României
  • Vehiculele implicate în accidentele auto nu sunt înmatriculate/înregistrate în România
  • În urma evenimentului au rezultat vătămări corporale
  • În eveniment sunt implicate mai mult de două vehicule
  • Vehiculul condus de șoferul care a produs accidentul auto nu are asigurare RCA valabilă la data evenimentului
  • Atunci când au rezultat și alte pagube materiale, altele decât cele produse vehiculelor.

Intervenim în calitate de unitate reparatoare și birou constatare accidente fără poliță RCA / vinovat RCA străin.

Ne ocupăm de toată documentația aferentă deschiderii dosarului de despăgubire, inclusiv decontarea reparației către unitatea noastră.

Trebuie să aveți la îndemână constatarea amiabilă întocmită cu partea vinovată de accident (sau proces verbal constatare de la Poliție), copie în format electronic sau fizic al permisului de conducere, cartea de identitate și talonul autoturismului vinovat de accident.

FPVS va despăgubi prejudiciile aduse autoturismului dvs. în cazul accidentului chiar dacă vinovatul nu are o poliță RCA sau a fugit de la locul accidentului. Prin urmare, FPVS își va recupera banii de la vinovatul în cauza, la o dată ulterioară.

În concluzie, în caz de accident fără RCA, nu trebuie să vă îngrijorați de soluționare.

Important!

  • BAAR, ca organism de compensare, nu are calitate procesuală pasivă sau de parte responsabilă civilmente în raport cu persoanele prejudiciate în urma producerii accidentelor de vehicule.
  • Persoanele juridice care s-au subrogat în drepturile persoanelor păgubite prin accidente produse in condițiile prevăzute la lit. a) nu pot sa depună cereri de despăgubire la BAAR.
  • Persoana prejudiciată are dreptul să înainteze cererea de despăgubire către asiguratorul RCA sau către propriul asigurător RCA în cazul decontării directe, în cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea RCA sau către BAAR, în cazul producerii unui risc acoperit de acesta în condițiile prevăzute de prezenta lege.
  • Persoana prejudiciată are dreptul, direct sau prin mandatari, să înainteze cererea de despăgubire către asiguratorul RCA sau către propriul asigurator RCA în cazul decontării directe, în cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea RCA, sau către BAAR, în cazul producerii unui risc acoperit de acesta în condițiile prevăzute de prezenta lege.
  • Cererea de despăgubire se poate înainta și prin mijloace electronice.
  • Dacă în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de despăgubire de către partea prejudiciată ori de către asigurat, asiguratorul RCA nu a notificat părții prejudiciate respingerea pretențiilor de despăgubire, precum și motivele respingerii, asiguratorul RCA este obligat la plata despăgubirii.
  • Despăgubirea se plătește de către asiguratorul RCA în termen de 10 zile de la data acceptării ofertei de despăgubire sau de la data la care asiguratorul RCA a primit o hotărâre judecătorească definitivă sau acordul entității de soluționare a litigiului cu privire la suma de despăgubire pe care este obligat să o plătească. Documentele care stau la baza cererii de despăgubire sunt stabilite prin reglementări ale A.S.F.
  • Dacă asiguratorul RCA nu își îndeplinește obligațiile în termenul prevăzut sau și le îndeplinește defectuos, inclusiv dacă diminuează nejustificat despăgubirea sau întârzie achitarea despăgubirii, acesta este obligat la plata unor penalități de 0,2% pe zi de întârziere calculate la nivelul sumei de despăgubire cuvenită sau la diferența de sumă neachitată. Plata penalităților se face odată cu plata despăgubirii.
  • În cazurile privind vătămările corporale și daunele morale care fac obiectul unui litigiu, penalitățile și plata acestora sunt stabilite de către instanța judecătorească.

Sună Acum pentru Avizare Daună

Numere cu tarif normal în toate rețelele